Een super leuke rekenmat met oneindig veel leermogelijkheden
De leerkracht of een leerling leest de opdrachten voor. Een andere leerling voert de opdracht uit en noemt vervolgens het getal waar het om gaat.
Voorbeelden van opdrachten voor de 'Figurenmat':
- Draai een rondje op een driehoek met daarin een getal onder de 10
- Spring op een cirkel met een even getal
- Ga zitten op een oneven getal in een vierhoek
- Ga liggen op een ster met een getal boven de 10
- Ga op een ingekleurde driehoek staan
Doelen:
- Groep 1/2: Automatiseren en memoriseren van de splitsingen, optellingen an aftrekkingen tot 10
- Groep 3/4: Onderhouden en toepassen van de gememoriseerde kennis van het optellen en aftrekken tot 20
- Groep 3/4: Onderbouwen en beoordelen van redeneringen over aantallen en bewerkingen daarmee
- Groep 3/4: Onderhouden en toepassen van het vlot uit het hoofd optellen en aftrekken tot 100
- Groep 5/6: Parate kennis van de tafels
Rekenmat met extra’s
De Rekenmat wordt geleverd met:
- lege getallenkaarten
De getallenkaarten zijn geplastificeerd en je kan met bijvoorbeeld een whiteboard marker getallen op de kaarten schrijven.